Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a scos la licitație în SICAP un contract de 50 de milioane de lei pentru servicii de promovare a 12 rute turistice din România, proiect inclus în Planul Național de Redresare și Reziliență.

Rutele alese, conform descrierii licitației sunt:

  • Ruta castelelor – aproximativ 30 de obiective;
  • Ruta curiilor din Transilvania – aproximativ 25 de obiective;
  • Ruta culelor – aproximativ 15 obiective;
  • Traseul gastronomiei tradiționale românești – aproximativ 30 de obiective;
  • Ruta bisericilor fortificate – aproximativ 20 de obiective;
  • Ruta bisericilor de lemn – aproximativ 30 de obiective;
  • Ruta mănăstirilor din zona Moldovei – aproximativ 30 de obiective;
  • Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României – aproximativ 20 de obiective;
  • Ruta castrelor romane – aproximativ 20 de obiective;
  • Ruta cetăților – aproximativ 30 de obiective;
  • Refacerea peisajului cultural din Delta Dunării în vederea creșterii atractivității zonei – aproximativ 36 de obiective;
  • Ruta satelor cu arhitectură tradițională – aproximativ 20 de obiective.

În total, rutele alese conțin 306 obiective, care reprezintă practic acum prioritățile turistice ale României, iar toată această platformă de promovare poartă numele de “România atractivă”, marcă ce urmează să fie și înregistrată la OSIM.

Prin Planul Național de Redresare și Reziliență, aprobat în 27 septembrie 2021 de către Comisia Europeană și în 3 noiembrie de către Consiliul Uniunii Europene prin Decizia de punere în aplicare a Consiliului de aprobare a evaluării Planului Național de Redresare și Reziliență al României, a fost asumată realizarea Investiției 1 – Promovarea celor 12 rute turistice/culturale, în cadrul Componentei 11 – Turism și Cultură.

Obiectivul acestei investiții este de a crește atractivitatea destinațiilor turistice selectate în urma dezvoltării a 12 rute turistice/culturale tematice din România și crearea de noi locuri de muncă în industria turistică.

Investiția presupune sprijin financiar pentru promovarea celor 12 rute turistice/culturale și pentru modernizarea/reabilitarea obiectivelor (siturilor) turistice cu impact național și internațional, identificate în zonele de destinație optimă.

Serviciile de promovare presupun mai multe activități, dar firma ce va fi selectată va începe su situația la zi a promovării României, pe care va face o analiză. Ulterior, va construi identitatea vizuală pentru toată platforma “România atractivă” și strategia de promovare a celor 12 rute turistice, cu obiectivele aferente. Promovarea se face atât online cât și offline, în țară dar și peste hotare, și include și servicii de creație video, pe lângă realizarea de fotografii sugestive.

Întreg contractul se întinde pe 45 de luni, ofertele se deschid în 16 septembrie.

MIPE va evalua, împreună cu Ministerul Anteprenoriatului și Turismului, Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România, Ministerul Culturii, Organizațiile de Management al Destinației, Asociația Agențiilor de Turism de incoming, Asociația de Ecoturism din România, ANTREC și alte organizații de profil relevante, variantele propuse și va selecta opțiunea preferată. MIPE poate formula observații/sugestii pentru îmbunătățirea elementelor de identitate vizuală, Prestatorul având obligația de a răspunde acestora.

Prestatorul va avea responsabilitatea înregistrării mărcii “România atractivă” și a elementelor de identitate vizuală a acesteia la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci în numele MIPE și Ministerului Anteprenoriatului și Turismului. Costul înregistrării va fi inclus în prețul ofertat de Prestator.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here