Mare forfotă în localitatea Voila mai ales în zona gării și a podului ce trebuia demolat și unul nou să-i ia locul. Pe de o parte sunt militarii NATO care preiau tehnica de luptă venită din Franța pe calea ferată și depusă în Gara Voila. Sunt și firmele care și-au deschis șantierele în zona din apropierea podului de peste Olt, Con-A din Sibiu și subcontractantul acesteia, dar și o firmă de construcții care pregătește un service și o spălătorie pentru mașinile din poligonul Cincu.

Tancurile au ajuns în Gara Voila

Începând de miercuri, 16 noiembrie a.c., în Gara Voila au ajuns tancurile  militare care au destinația poligonul Cincu. Zeci de tancuri au fost trase pe liniile ferate din gară după care au fost urcate în mașini grele pentru a fi transportate la Cincu.

  • ,,Vor folosi ruta Voila-Agnita pentru a ajunge la Cincu pentru că pe ocolitoarea existentă le este interzisă trecerea. Doar mașinile sub 12 tone  pot folosi ocolitoarea Dridif-Cincșor-Cincu“ a spus primarul de la Voila, Gheorghe Osalciuc.

Este al doilea convoi cu tancurile Leclerc ajunse aici care sunt destinate completării mijloacelor tehnice ale Grupului de luptă al NATO (Battle Group Forward Presence-BGFP) dislocat în Cincu. Primul convoi cu tehnică militară franceză, constând în transportoare blindate, a sosit în România pe 23 octombrie.

Constructorii și-au împărțit investiția de la pod

Pentru demolarea podului de la Voila de peste Olt s-a găsit soluția tehnică. Au căzut de acord factorii implicați să subtraverseze apa pentru conductele de utilități după care să demoleze podul. Executantul, firma Con-A, a subcontractat această lucrare unei alte firme.

  • ,,Noi ne ocupăm de subtraversare și déjà se lucrează. Suntem subcontractanți ai Con-A“ a spus reprezentantul firmei.

Consiliul Județean Brașov a ajustat și contractul încheiat cu constructorul, firma Con-A din Sibiu. Pentru relocarea conductei de apă, care ar urma să fie îngropată în albia râului ținând cont că era instalată pe vechiul pod, se va plăti 1.125.099,70 lei cu TVA.  Costul total al contractului de lucrări a scăzut însă per total cu suma de 972.762,33 lei, valoarea investiției scăzând la 16,78 milioane de lei, inclusiv TVA.   Structura metalică a noului pod a fost  adusă la fața locului, dar se așteaptă   demolarea podului  prin implozie.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here