Ai trupe, asta e frumos, ai echipament greu pe care trebuie să-l transporti pe drumuri, dar pe ce drumuri?” a declarat Alina Inayeh, consilier de  la București al președintelui German Marshall Fund.

Declarația, citată de Reuters, face referire la drumurile din România pe care le folosesc trupele NATO. Este inclus aici și drumul județean ce leagă poligonul de la Cincu de DN1, trecând peste podul de peste Olt de la Voila, care trebuie demolat de 2 ani și construit altul nou.  Articolul face o comparație între rețeaua de autostrăzi existent în Germania, de 13.192 km, și cei până în 1000  km de autostradă pe care-I are România, ambele state membre UE.

Conform Reuters, Ben  Hodges, un general-locotenent în retragere, care a fost comandant al armatei SUA în Europa până în 2017, a susținut  că țările ar putea fi stimulate să investească în infrastructură cu potențial militar dacă s-ar considera că acest lucru ar conta ca o contribuție la cheltuielile lor generale de apărare, de 2% din Produsul Intern Brut.   A devenit legendă accesul spre poligonul Cincu întrucât construcția podului de peste Olt de la Voila este invocată  mai mult în declarații decât în fapte.  Accesul pe acest pod este interzis nu doar pentru tancurile NATO ci și pentru localnici.

  • ,,Convoiul francez de tancuri  a trebuit să găsească o rută alternativă de la gara Voila până la baza militară, adăugând câteva ore la călătorie“, a declarat un purtător de cuvânt al Ministerului Apărării.

Pe de altă parte, podul va putea fi dat în funcțiune doar anul viitor.  Conform Instituției Avocatul Poporului, în această lună trebuie să fie schimbat traseul utilităților care era fixat pe  podul vechi, iar, în decembrie, demolat podul. Pentru utilități, constructorul , Con-A din Sibiu, a subcontractat lucrările altei firme, rămânând demolarea și construcția noului pot în sarcina sa. Valoarea investiției depășește 18 milioane de lei, finanțare asigurată de CJ Brașov, beneficiarul lucrărilor.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here