În legătură cu afirmațiile cu caracter fals din articolul: „Ocolitoarea Făgărașului: cum se șifonează 14 milioane de lei din banii publici”, pentru corecta informare a cititorilor, Flash Lighting Services SA își exercită dreptul la replică și face următoarele precizări:

Flash Lighting Services SA (FLS), companie înființată în 2001, este liderul pieței de iluminat public din România. FLS are în derulare, la data prezentei, contracte de delegare de gestiune a serviciilor de iluminat public, în peste 15 localități din România, inclusiv Municipiul Făgăraș, FLS fiind unul dintre cei doar cinci operatori pentru servicii de iluminat public, care dețin licență de iluminat clasa 1, emisă de ANRSC.

Afirmațiile tendențioase sunt reluate dintr-un alt articol, al aceluiași autor, pentru care a fost obligat să publice un drept la replică, în anul 2019.

Încercarea de a asocia FLS unor presupuse nereguli în procedura de licitație este lipsită de temei, astfel:

  • În cadrul licitației „Modernizarea, extinderea și optimizarea consumului energetic – Sistem de iluminat public în Municipiul Făgăraș”, nu a fost aleasă oferta mai scumpă, ci a fost aleasă oferta acceptabilă și conformă. Ca atare, oferta despre care se face vorbire, aparținând Elba-Com SA, nu a existat în realitate pentru că ea a fost declarată atât inacceptabilă, cât și neconformă și exclusă din licitație. Pentru a lămuri publicul: o ofertă inacceptabilă și neconformă este acea ofertă care nu corespunde cerințelor licitației, fiind – în fapt – o ofertă neserioasă. Prin urmare, orice speculații privind prețul unei astfel de oferte sunt irelevante. De altfel, Elba-Com SA a contestat rezultatul licitației, contestația fiind respinsă de CNSC, decizie rămasă definitivă. Prin urmare, CNSC a dat dreptate Primăriei Făgăraș. . De altfel, toate aceste afirmații sunt preluate dintr-un articol în care același autor a încercat să pună presiune pe comisia de licitație, înainte de adjudecarea acesteia, invocând unele declarații ale Elba-Com. Sugerăm publicului să se informeze din surse sigure și veridice, atât în legătură cu contractele derulate de FLS, cât și cu cele derulate de Elba-Com. Credem că o astfel de comparație va lămuri orice dubii.
  • Valoarea contractului de delegare de gestiune „Modernizarea, extinderea și optimizarea consumului energetic – Sistem de iluminat public în Municipiul Făgăraș”, este de 18,4 milioane de lei, pe o perioadă de zece ani de zile și nicidecum de peste 28 milioane de lei, cum se afirmă, în mod fals, în cadrul articolului. Ca atare, valoarea contractului nu a „sărit ca prin minune” ci a rămas aceeași, adică cea adjudecată în licitație.
  • Expertul tehnic Andi Ostroveanu este un reputat specialist în domeniul iluminatului stradal cu cunoștințe temeinice în acest domeniu. Este membru ARI (Asociația Română pentru Iluminat) și membru asociat în CNRI (Comitetul Național Român pentru Iluminat). Ca atare, punerea în discuție, din nou, a probității profesionale a domnului Ostroveanu este lipsită de temei.
  • Pentru edificarea publicului, precizăm faptul că FLS este într-adevăr titularul contractului de delegare de gestiune în Municipiul Brașov, contract adjudecat în mod transparent în urma unei licitații în anul 2022, an în care, domnul Scripcaru nu mai era Primar al Brașovului. Faptul că FLS derulează contracte în Brașov, „încă din anul 2005”, nu i se datorează unui anumit primar, după cum se poate constata, ci competenței, profesionalismului și mai ales performanțelor dovedite de FLS, prin punerea în operare a contractelor care i-au fost încredințate.
  • Nu în ultimul rând, precizăm că structura de conducere a FLS nu presupune „un patron”. FLS este deținută, majoritar, de fondul de investiții înregistrat în Luxemburg CEE Equity Partners, ai cărui investitori instituționali sunt China Eximbank și Hungarian Eximbank. De asemenea, subliniem că nu există „după gratii” nici măcar acționari minoritari ai FLS, ca să evităm orice alte afirmații înșelătoare, în viitor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here