Într-un oraș spart din toate direcțiile, cu lucrări făcute de mântuială, lipsea doar dezmățul de la stadion, numit ,,Zilele Făgărașului“ și MedFest-ul din Cetate. Primarul PSD al Făgărașului a bifat încă o ,,gaură“ în bugetul local ce depășește lejer 141.000 de euro. Aceasta ar fi valoarea aprobată prin Calendarul  manifestărilor culturale 2023, respectiv 400.000 de lei fără TVA (470.000 lei cu TVA) și 200.000 lei fără TVA (238.000 lei cu TVA).    Mai multe critici decât aprecieri au avut făgărășenii pentru cei care s-au ocupat de aceste evenimente.

Servicii la suprapreț

Dacă  urmărim platforma achizițiilor publice SICAP, Primăria Făgăraș a achiziționat   servicii  pentru Zilele Făgărașului încă din luna martie.  Suma de 10.000 lei fără TVA, (2018 euro) din bugetul local s-a dus  pe ,,Documentație pentru obtinere Aviz ISU pentru organizare Zilelor Fagarasului“, servicii încredințate direct firmei  S.C. STIGMA BUILDING MANAGEMENT S.B.M. S.R.L din Cristian. Cu toate acestea, Primăria Făgăraș a fost amendată de ISU pentru nerespectarea legislației în domeniu în cazul organizării evenimentului de pe stadion. Pentru ,,servicii de asistență medicală“ s-a plătit suma de 5.600 lei firmei First Care Unda SRL. Pentru festivalul medieval s-a plătit suma de 17.700 lei fără TVA firmei Ferma Brailler SRL din Făgăraș  și suma de 11.010 lei fără TVA firmei Gesidima Prodcom SRL (Făgăraș) pentru mâncarea servită pe parcursul evenimentului.

Parcul devenit wc public

Parcul Regina Maria și străzile din apropierea stadionului au devenit în cele trei zile cât a durat evenimentul wc-uri publice. Și asta întrucât Primăria Făgăraș n-a pus la dispoziția participanților containere de tip wc. Cu toate acestea Primăria Făgăraș prin semnătura primarului PSD a plătit unei firme 18.640 lei fără TVA (22.181 lei cu TVA) pentru wc-uri ecologice. Numai că această sumă plătită firmei Algeco SRL din Sibiu la data de 17 mai 2023 a însemnat închirierea a două containere sanitare. Concret 2 wc-uri cu  o chirie de 4500 euro!

Cazarea unor artiști

Cazarea artiștilor a fost plătită tot din banii făgărășenilor. Achizițiile pentru servicii de cazare afișate pe platforma publică SICAP arată numai două astfel de accesări. S-a plătit firmei Lopan Impex, cea care este stipulată cu nereguli  în raportul Curții de Conturi la controlul din pandemie (sericii plătite și neprestate), suma de 6.833 lei în două rânduri, odată valoarea de 1.100 lei și sapoi  5.733 lei.  Servicii de cazare s-au  plătit  și la SC Radis Com (Bulevard), respectiv  1.477 lei și 366 lei.

Promovare pe banii făgărășenilor

Nu putea lipsi promovarea evenimentului, scopul real al organizatorilor. S-a plătit pentru ,,Servicii de filmare la Zilele Făgărașului“ suma de 5000 lei firmei Red Media, cea care filmează ședințele CL Făgăraș, în condițiile în care lunar această firmă încasează 4000 lei de la buget. Presa aservită primarului PSD a încasat și pentru acest eveniment bani de la bugetul local, fiecare sume cuprinse între 2500 lei și 1000 lei.

Scenă de 16.700 euro

Pe ce s-au cheltuit 100.000 euro? Prin luna martie, pe 28, a apărut oferta firmei Petrovan Sound&Fun SRL din satul Luncani, județul Cluj, pe la ora 14.59, pe SICAP, iar după nici 7 minute Primăria Făgăraș a acceptat oferta la valoarea 16.700 euro pentru închiriere scenă la Zilele Făgărașului. O scenă similară (acoperiș de 10,5mx8m; podium de 10mx8m; sunet 30.000 W; lumini 40.000W) s-a mai închiriat în alte localități cu 2000 euro. Firma din județul Cluj a ,,promovat“ însă orașul Bistrița în timpul concertelor de pe stadion  Au urmat contractele cu artiștii, dar valorile acestora n-au fost făcute publice.

Buget ,,sărac“, doar în ochii contribuabililor

Un adevărat dezmăț pe banii făgărășenilor în condițiile în care primarul PSD  se plânge că are un buget sărac și  îndatorează municipiul la bănci. Ultimul credit contractat, cu acordul mașinii sale de vot din CL Făgăraș, a fost în valoare de 8 milioane de lei. Să ne amintim și circul regizat de primarul PSD în cazul proiectelor incluse în programul ,,Bugetare participativă“, terasa și fântâna arteziană. Terasa a înghițit peste 114.000 lei și este părăsită, iar fântâna arteziană de la casa de cultură a înghițit  déjà 136.260 euro și nu se oprește. Pentru fântâna arteziană s-a încheiat la 3 aprilie 2023 un  contract cu firma Aqua Design SRL din Cluj Napoca (DA32948439) pentru suma de 545.079 lei fără TVA, respectiv 648.644 lei din bugetul local al municipiului pentru ,,lucrări de reparații generale și de renovare fântăna arteziană“.   Tot pentru fântâna arteziană au fost contractate, la data de 23 martie 2023, servicii de dirigenție de șantier, conform platformei e-licitatie.ro, (DA32870842), în valoare de 15.990 lei fără TVA, adică 19.028 lei, respectiv 3.865 euro. Primăria Făgăraș a încredințat aceste servicii firmei Proinsite DAA Solution SRL din Brașov.   Cu toate că în bugetul votat pentru 2023, pentru ,,amenajare fântână arteziană“ a fost repartizată suma de 393.830 lei inclusiv TVA.  Este o sumă cu 273.842 lei mai mare decât cea alocată prin bugetul local 2023. Pe de altă parte, prin Bugetare participativă, în 2020,  pentru amenajarea acestei fântâni, valoarea lucrărilor era de 71.550 lei. În 2021 însă Primăria Făgăraș  a achiziționat ,,Servicii de proiectare pentru amenajare fântână arteziană la Casa de cultură“, un  contract în valoare de 41.650 lei  semnat la data de 21 decembrie 2021 cu firma Atic Studio Arhitectura SRL din Alba Iulia. Cheltuielile nu s-au oprit aici. La 3 august 2023, primarul PSD a încredințat ,,Lucrări branșament apa, racord canalizare și rigolă ape pluviale Fântâna arteziană“ firmei de casă Petrabog SRL-D  pentru suma de 34.316,94  RON fără TVA (6.955,34  EUR). Lucrări similare, dar la casa de cultură au fost încredințate tot firmei de casă Petrabog pentru  suma de  92.656,77  RON (18.743,91  EUR),  la 11 august a.c.(Lucia BAKI)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here