Trenurile nu vor circula vineri dimineaţa, pe 15 septembrie, între orele 7 şi 9, din cauza unei greve de avertisment la CFR.
Blocul Naţional Sindical (BNS) susţine în mod ferm greva de avertisment planificată pentru vineri de către Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane şi Federaţia Elcatel.
Potrivit acestora, ”una dintre principalele preocupări este lipsa cronică a investiţiilor în infrastructura feroviară, esenţiale pentru îmbunătăţirea vitezei şi siguranţei circulaţiei, precum şi lipsa investiţiilor în modernizarea materialului rulant, vagoane şi locomotive”.
”Situaţia din calea ferată a atins un nivel critic şi reprezintă un real pericol pentru siguranţa circulaţiei. Toate aceste probleme afectează în mod direct atât lucrătorii feroviari, cât şi utilizatorii serviciilor feroviare”, mai arată sindicaliştii.
”Toţi liderii noştri sindicali au făcut eforturi şi continuă să facă eforturi pentru a reduce impactul acestei greve asupra călătorilor. În acest sens, pe parcursul acestor zile, încercăm să aducem la cunoştinţa clienţilor CFR că circulaţia trenurilor va fi oprită în intervalul menţionat. Concret, greviştii au pus afişe în gări cu aceste informaţii”, a transmis Dumitru Costin.
Blocul Naţional Sindical (BNS) solicită ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, să iniţieze dialogul cu sindicatele pentru găsirea soluţiilor necesare pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi a infrastructurii feroviare.
- Lipsa bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul în curs, ceea ce conduce inevitabil la un blocaj generalizat în sectorul feroviar.
- Lipsa finanţării strategice şi coerente a căii ferate.
- Lipsa de investiţii în material rulant de calitate, modern.
- Lipsa salariilor corecte la calea ferată, salarii motivante care să permită înlocuirea unor generaţii de ceferişti. Deficitul de angajaţi depăşește 6.000 de oameni, iar orele suplimentare înregistrate sunt de ordinul zecilor de mii.
- Probleme din ce în ce mai multe şi nerezolvate care au legătură cu Statutul personalului feroviar.
„Trebuie doar să mai amintim despre condiţiile de muncă din gări, depouri, revizii de vagoane, linii sau instalaţii, fie vara sau iarna, la temperaturi imposibile. Este important să mai precizăm că multe, prea multe din exigenţele siguranţei circulaţiei feroviare cu care sunt operate transporturile pe calea ferată se rezolvă doar datorită priceperii şi improvizaţiilor inginerilor şi lucrătorilor feroviari”, au mai precizat sindicaliştii.