După ce, anul trecut, constructorul şi proiectantul noului podului de peste râul Olt, dintre localităţile Voila şi Cincşor (care va deservi şi baza militară de la Cincu), au ajuns la concluzia că este suficientă consolidarea fundaţiilor, acum ei propun altă soluţie. Mai exact, după ce vechiul pod a fost demolat şi au fost verificate fundaţiile pilonilor, specialiştii au constatat că betonul din care acestea au fost realizate este într-o stare precară, astfel că nu se va mai putea pune problema consolidării, ci va fi nevoie de refacerea lor. De altfel, în perioada imediat următoare, Consiliul Judeţean Braşov va lansa o licitaţie pentru realizarea noilor fundaţii, iar potrivit directorului Direcţiei de Drumuri Judeţene şi Servicii Publice din Consiliul Judeţean Braşov, Mihai Pascu, valoarea lucrărilor este estimată la aproximativ 7 milioane de lei.Dacă procedura de atribuire se va desfăşura fără probleme, noi estimăm că până în luna iulie a acestui an, lucrările la noile fundaţii să fie terminate. Ulterior se vor putea realize lucrările prevăzute în contractul iniţial, respectiv montarea elementelor noului pod”, a declarat Pascu. El a menţionat că anul acesta ar putea fi încheiate 95% din lucrări.  Pe lângă realizarea fundaţiilor, Mihai Pascu a precizat că la podul de la Voila mai sunt de realizat lucrări în valoare de aproximativ 32 milioane lei, însă se va putea modifica prin ajustări de preţ.

Structura metalică nu mai corespunde

 

Numai că structura metalică a noului pod a fost realizată pentru dimensiunile inițiale, folosind pilonii vechi. Construirea unor piloni noi, modifică și distanțele podului, ceea ce face ca structura metalică să nu mai corespundă ca dimensiune (lungime). Constructorul a realizat structura metalică în urmă cu doi ani și aceasta este déjà adusă la Voila. Mai pe românește, constructorul a pus ,,carul înaintea boilor“, adică a început investiția cu faza finală.

Contractul de lucrări a fost semnat încă din anul 2021  

Contractul de lucrări pentru construirea podului de la Voila a fost semnat în luna ianuarie a anului 2021 cu Asocierea SC Con-A SRL – SC Con-A Operations SRL – SC Drum Inserv SRL.  După ce a fost emis ordinul de începere a lucrărilor (la începutul anului 2021) au început să apară problemele. În primă fază, timp de mai multe luni, a fost căutată o soluţie tehnică privind demolarea podului existent (în locul căruia se va construi cel nou).  Iniţial, Hidroelectrica nu a fost de acord cu implozia, motivând că ar fi afectat canalul de fugă de la lacul de acumulare care trece pe sub pod. De altfel, la un moment dat, s-a luat în calcul chiar demolarea „bucată cu bucată” a podului, însă constructorul nu a fost de acord, motivând faptul că operaţiunea ar fi prea riscantă pentru muncitori. Într-un final, reprezentanţii Hidroelectrica (care deţine lacul de acumulare) au fost de acord cu implozia.
Probleme după probleme

După ce a fost depăşită această problemă, a apărut alta: fundaţiile. Pentru construirea  noului pod, Consiliul Judeţean Braşov a obţinut o finanţare de 16 milioane de lei prin Planul Naţional de Dezvoltare Locală, unul dintre argumentele principale pentru care a fost aprobată finanţarea de la bugetul de stat fiind că şoseaua amintită face legătura între gara Voila şi baza NATO de la Cincu, a cărei importanţă a crescut odată cu izbucnirea războiului din Ucraina. Noul pod va avea o lungime de 93,95 metri şi o lăţime totală de 13,50 metri, iar durata de exploatare va fi de 100 de ani. Conform proiectului, pe noul pod vor putea trece încărcături militare de până la 100 de tone.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here